lørdag den 31. marts 2012

Dag 4



..... nu er bare at, fortsætte med at strikke. Planned er at strikke bærestykket i dag. 


Nu har jeg fundet ud at opskriften som jeg laver, er trøje med raglanærmer. 


Jeg læder efter hvordan man forklarer hvad jeg laver i en sætning.......................... 



Sæt en mærketråd i overgangen imellem ærmer og bluse = 4 mærketråde. Der udtages således før mærketrådene: Udtag 1 mr, strik 2 vr, udtag 1 m r.  


Udtag i hver anden omgang i alt .............. Tror det er bedre at udtag hver tredje omgang


IKKE TILFREDS MED RESULTATET................ så nu piller jeg op hvad jeg har lavet :/


Start forfra igeng

Halskant/ rib perlestrik
SLÅ OP 63  m på rundpind nr. 4. LØST




Perlestrik
Første pind strikkes som rib, skiftevis 1 rent og 1 vrang. Strik derefter altid ret over vrang og vrang over ret.
Strik 2 cm.

Skift til p nr. 4,5 og strik en omg. glatstrik.
Næste omg, udtagning  29 m.

På pinden er nu 92 m.
1. omg Strik 2 vr, 12 r, 2 vr, 30 r, 2 vr, 12 r, 2 vr, og 30 r.
2. omg.Gentag.

I hver tredje omgang udtages 8 masker for og after vrang masken: Udtag 1 mr, strik 2 vr, udtag 1 m r.  
Gentages i hver tredje omgang, indtil 44 er på ærmerne og 62 masker på for og bag stykket.


I næste 46 omgange skal udtages 8 masker i hver tredje omgang.

Strik 6 omgange uden udtagning.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar