tirsdag den 12. august 2014

Gobelinstrik - Disney

Nyt og særlig sjovt projekt


Nu er det Disney som jeg vil blandt andet beskæftige mig med.

Da mine børn var små, strikkede jeg trøjer til dem, hvor deres yndlings Disney-person var på. 

Jeg har en 4 årige gamle niece. Hendes favorit Disney person er Else fra filmen Frozen.  Nu vil jeg strikke en sweater til hende, hun har snart en fødselsdag, hun bliver 4 år gammel i september. 

Jeg har Geogled og søgt efter en opskrift men uden held. Så nu er det min tur at lave en opskrift mens jeg strikker en sweater.


At strikke billedestrik (gobelinstrik) er sjovt,  næsten som at brodere. Det var meget sjovt at strikke sweatre til mine børn da de var små.  Jeg har desværre ikke billede af sweatrene.  Min datter havde fx en sweater med motiv fra Beauty and the Beast og min son havde fx en sweater med Toy  story  og en sweater Monsters.




Jeg er meget glad for at strikke gobelinstrik, og jeg husker godt hvor sjovt det var at strikke Disney sweatre,  men det var ikke særlig nemt at overføre et billede fra farve bog og lave et strikke mønster til at strikke efter. Men det gik og børene var meget glad for deres sweatre. 

Nu med hjælp fra internettet, Excel, Word og DesignaKnit program er jeg kommet i gang med at strikke en sweater med et motiv som er Elsa fra Frozen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar