søndag den 31. januar 2016

Januarstrik

Januar er en perfekt til strik, for ude er der kalt og mørkt, men inde varmt og hyggeligt.

Denne januar har jeg strikket lidt af hvert.

Vinterbrødre


Året startede med at jeg gjorde en trøje færdig, som jeg var i gang med at strikke til en karakter i en Film, Emil. Det er en uld trøje som jeg havde designet til filmen Vinterbrødre.  Lige nu er instruktør Hlynur Pálmason og hans team i optagelse med filmen.

Strikket i Islandsk uld Álafosslopi.

En til mig selv

Min yndlings cardigan gik i stykker, den havde jeg brugt for meget. Uld holder ikke længe hvis den er strikket løst. Derfor var jeg nød til at strikke en ny en!

Strikket i Islandsk uld, Lettlopi.

Halstørklæde

I begyndelsen af året tog jeg sammen med min mand til Barcelona. Da fandt jeg en dejlig strikkebutik midt i den gamle del af Barcelona, All you knit is love.
Jeg købte blødt uldgarn som jeg brugte til at strikke et halstørklæde til mig selv.


Strikket i spanskt uldgarn All you knit is love.

Garnaflækjan

I det Islandske Kulturhus, Jónshús er der en Islandsk strikkeklub, Garnaflækjan.  Vi mødes første torsdag i hver måned.  I januar strikkede vi huer som vi donerede til et Asylcenter her i København.


I alt strikkede vi 36 huer.

I ferbuar vil jeg forsætte med at strikke lidt af hvert :D
I kan følge med mig på min facebook side Halla Ben eller på instagram hallabens


Ingen kommentarer:

Send en kommentar