lørdag den 19. marts 2016

En ny sweater klar til foråret

For nyligt strikkede jeg for første gang i lang tid efter en opskrift. Det var en meget udfordrende opgave! Nu da den er færdig synes jeg, at det har været vigtigt for mig som strikdesigner at tage tid til at strikke efter en andens opskrift. For man lærer altid noget nyt.  





Jeg er i en strikkeklub i Island hvor vi mødes én gang om måneden. Jeg sidder i København men resten i Island, Skype hjælper.


Nu har vi besluttet, at alle strikker den samme sweater.  Vi var enige i at strikke den populære opskrift Ingrid. Opskriften købte vi på nettet, hos Ravelry. Da garnet som designeren foreslår findes ikke i Denmark eller i Island valgte vi at bruge garn fra Isager, Tvinni og Spinni. Jeg lavede lille smule om i opskriften og min udgave er en cardigan.




Da jeg var i gang med at bruge en andens opskrift, brugte jeg for mig en ny metode da jeg klippede op for en kant. Med hjælp fra youtube lærte jeg, at man kan klippe op uden symaskine.
Jeg er glad for at have prøvet det, men synes alligevel det ikke lige så godt som når jeg bruger symaskine. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar